laguna de apoyo

Efter Leon åkte vi neråt till Granada som enligt alla guideböcker och backpackers är Nicaraguas finaste och härligaste lilla stad. Vi gick upp tidigt morgonen i Leon och några tog ett sista dopp i havet medan vi andra åt frukost. Sedan packade vi våra ryggsäckar och ställde oss på vägen för att vinka in första bästa chicken bus. Lokalbussarna är gamla skolbussar ommålade i glada färger och mentaliteten för passagerarna på dessa bussar verkar vara lite densamma som i Indien: "there's always room for one more". Oftast väldigt, väldigt fullt alltså. Man känner sig lite som en skurk som kliver på med sin stora ryggsäck som tar lika mycket plats som en till person.

Det var så jäkla roligt denna morgon när vi vinkade in den där bussen. Den kom skramlandes runt hörnet och när den bromsat in för oss, åtta personer var vi då, gick vi uppför trappan till chauffören till dunket av Ushers Yeah! på mycket hög volym. Och inne i bussen satt några tanter och gubbar och lyssnade till tonerna av denna amerikanska förfärliga musik. Vi kom i stämning direkt och dansade, sjöng med och flamsade omkring. Resten av resan fick vi lyssna på en remix av Akons Sexy bitch och ett helt gäng låtar av 50 cent. Så absurt. Tänk er 610:an hemma en vardagsmorgon klockan nio på väg till Danderyds sjukhus, om de skulle fräsa på med musik i hela bussen... Haha, folk skulle ju bli galna. Men kanske skulle vi ha en gladare värld hemma om vi svenskar inte var så jädra tillknäppta jämt? ;)

Nåväl. I Granada checkade vi in på ett förfärligt hostel som hette Backyard. Jag planerar att ge dem en mycket dålig review på tripadvisor. Men det är en annan historia. Den artonde november åkte vi på en dagsutflykt till Laguna de Apoyo för att bada, slappa och äta pommes i solen. Laguna de Apoyo är en caldera som skapats på grund av vulkanerna och är fylld med sötvatten med en askgrå botten. Det fanns en flytbrygga som vi låg på i flera timmar.

Ja, vi mådde som prinsar, minst sagt.

Sedan Utila har vi adderat två personer till i vår härliga grupp. Nu har vi även Selma och Mikkel med oss. Gud, vad roligt vi har allihop. Alla är så knasiga och jag skrattar mycket och ofta.

1 Amanda:

skriven

Ni verkar ha en så himla härlig resa :)

Svar: Jaa, förutom att jag varit sjuk lite till och från är det fantastiskt här! Har hittat ett så mysigt gäng människor att hänga med :)
Emilie

2 Sofie:

skriven

Haha ja men eller hur! Jag skulle faktiskt uppskatta om 610an drog på lite skön härlig musik så att man kom igång på morgonen :D

Svar: Iallafall om det vore bra musik!! Lite pepp på morgonen skulle inte skada ;)